Paragrafen

Bedrijfsvoering

3.5.4 't Nieuwe Roalter werken

In januari is de integrale business case voor de huisvesting, toekomstgericht werken en klimaat & duurzaamheid gemeentehuis door de raad vastgesteld. Bij de zomernota zijn aanvullende financiële middelen beschikbaar gesteld om de werkplekken goed in te richten voor het gebruik van laptops als werkstation. Ook zijn bij de zomernota naar aanleiding van een marktverkenning aanvullende middelen beschikbaar gesteld voor de faciliteiten voor hybride vergaderen, streaming en opname in de raadzaal.

Na het raadsbesluit in januari is de projectorganisatie verder ingericht om de plannen nader uit te werken. Voor deze planuitwerking is informatie opgehaald bij de gebruikers (de medewerkers), bij de gebouwbeheerder (domein Beheer) en bij de DOWR-I en DOWR-FZ organisatie. Voor het te verhuren deel zijn gesprekken gevoerd met de beoogde toekomstige huurders om eisen en wensen in beeld te krijgen.
Aan de hand van alle beschikbare informatie, eisen en wensen zijn plannen uitgewerkt voor de verduurzaming en verbetering binnenklimaat van het gemeentehuis en plannen voor de inrichting van de gemeentelijke werkomgeving en het huurdersdeel. Op basis van de concept ontwerpen (voorlopige ontwerpen) zijn de kostenramingen eind 2022 geactualiseerd om te kijken of de plannen nog steeds passen binnen de opgestelde business case. Dit blijkt niet het geval te zijn: er is een flinke extra financiële inspanning nodig om de beoogde/gewenste plannen te realiseren.

Gezien het financiële beeld zal in 2023 nadere bestuurlijke besluitvorming nodig zijn over het vervolg van de huisvesting. Daartoe worden scenario’s opgesteld op basis waarvan een weloverwogen besluit genomen kan worden.
Vanuit de business case 'Toekomstgericht werken' vervallen de huidige computers (thin clients) en gaan de medewerkers een laptop gebruiken als werkstation. Deze laptops zijn al eerder uitgeleverd aan de medewerkers. Ten behoeve van deze overgang worden de werkplekken voorzien van een ander type monitor.  Hiermee is eind 2022 gestart en dit zal in 2023 verder uitgerold worden. Dit systeem wordt te zijner tijd meegenomen in de nieuwe inrichting van de werkomgeving.

Deze pagina is gebouwd op 06/26/2023 15:36:56 met de export van 06/26/2023 15:31:44